• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۰۵
  • شناسه خبر: 25762

مانور زلزله در ۲۰۹ خانه هلال زنجان برگزار شد/لزوم توجه مردم به آمادگی در برابر زلزله

همزمان با سراسر کشور مانور زلزله، پناه گیری و خروج اضطراری در ۲۰۹ خانه هلال استان با شعار"ایران آماده" در سالروز زلزله بم برگزار شد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیانم ملّت» سید قاسم موسوی در مراسم برگزاری مانور زلزله در سالن مدیریت بحران شهرداری زنجان افزود: به توجه به اینکه پنجم دی ماه به نام “روز ایمنی در برابر زلزله و هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی ” نامگذاری شده تا حساسیت موضوع برای مسئولان سیاستگذاران، تصمیم گیران کشور و همه هموطنان تبیین شود.

وی تاکید کرد: بر همین اساس می توانیم مردم را به درجه ای از حساسیت و آمادگی در برابر حوادث و بلایا برسانیم تا آسیب ها و خسارت های جانی و مالی ناشی از آن کاهش یابد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هر چه مسئولان و افراد تاثیرگذار و تصمیم ساز در کشور با عوارض حوادث مطلع شوند و در تصویب قوانین مرتبط و ضمانت اجرایی آن گام های موثری بردارند تا بتوانیم برای حوادیث که امکان پیشگیری دارد پیشگیری و برای حوادث غیرقابل پیشگیری نیز خسارت های حداقلی را داشته باشیم.

موسوی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز تلاش گسترده ای در آموزش همگانی که رسالت اصلی هلال احمر است، انجام می دهد. وی اظهارداشت: با استفاده از ظرفیت خانه های هلال، مدارس، مراکز آموزشی، دستگاه های و نهادهای اجرایی در استان همه آموزش ها در همه سطوح پایه و تخصصی ارائه می دهیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاقمندان به دریافت این آموزش ها می توانند با مراجعه به خانه های هلال و شعب هلال احمر استان از این آموزش ها به صورت رایگان بهره مند شوند.

موسوی خاطرنشان کرد: امروز همزمان با سالگرد زلزله بم به هدف آشنایی مردم با آمادگی، تمرین پناه گیری و خروج اضطراری در همه خانه های هلال استان زنجان با حضور اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان برگزار شد.

وی بر توجه مردم به آمادگی در برابر زلزله تاکید کرد و افزود: زلزله عامل طبیعی است که وقوع آن مشخص نیست و سازه های غیر استاندارد و خانه های غیر مقاوم موجب کشته و مصدوم شدن هموطنان می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:چنانچه از ساخت وساز در کنار گسل ها پیشگیری و این مهم مطابق با آیین نامه های مهندسی انجام شود موجب کاهش قابل توجه خسارت های جانی و مالی می شود.

موسوی تاکید کرد: هموطنان می توانند با مراجعه به سایتhttps://khadem.ir/ از آموزش های مورد نیاز بهره مند شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان در ادامه این مانور گفت: افزود: پنجم دی ماه مصادف با زلزله دهشتناک بم است که بیش از ۲۶ هزار نفر کشته و ۳۲ هزار نفر دیگر نیز مجروح و پنج هزار و ۲۰۰ نفر از کودکان بی سرپرست شدند.

صفی اله کرامتی تاکید کرد: ضروری است تا تمهیدات جدی را اعمال کنیم تا در صورت وقوع زلزله و سایر بلایا شاهد کشته، مجروح شدن و بی سرپرست شدن هموطنان و کودکان سرزمینمان نباشیم.

وی تاکید کرد: به همین منظور جمعیت هلال احمر در سطح استان زنجان با ایجاد تیم های امدادی، خانه های هلال و تشریک مساعی با سایر دستگاه های اجرایی نسبت به آموزش عموم مردم در تلاش است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: انتظار داریم همه مردم در این خصوص هلال احمر را یاری کنند و از آموزش های رایگان این مجموعه بهره مند شوند.

کرامتی اظهارداشت: نیاز است تا همه مردم برای مواقع اضطراری نحوه امداد و نجات و روش صحیح پناه گیری را آموزش ببینند و در خانواده ها و محل کار هموطنان مانورهای پناه گیری و خروچ اضطراری برگزار شود.

وی ادامه داد: با بهره گیری از آموزش ها خونسردی خود را حفظ کرده و به حتم تصمیم گیری درستی می کنیم و آسیب های کمتری متوجه ما می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: در کنار این موضوع نیز مقام معظم رهبری و دولت تاکید زیادی بر مقاوم سازی، بازسازی و نوسازی منازل مسکونی روستایی دارند.

به گفته کرامتی، در سطح استان زنجان میانگین ۵۲ درصد خانه های روستایی مقاوم سازی شده که در شهرستان خدابنده این مهم ۶۲ درصد است.

گفتنی است دویست و نهمین خانه هلال در سالن مدیریت بحران شهرداری زنجان پس از مانورزلزله با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ،مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان، معاون امداد و نجات، معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان، رئیس شعبه هلال احمر شهرستانزنجان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست