• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۰۸
  • شناسه خبر: 25794

پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان-قزوین منتظرتامین اعتباراست/بهره برداری اواخر سال ۱۴۰۱درصورت تامین اعتبار

پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان-قزوین در حال حاضر فعال است اما به واسطه کمبود نقدینگی، پروژه با سرعت کم‌تری در حال پیشرفت است.اگر اعتبار به طور کامل تامین شود اواخر سال ۱۴۰۱ پروژه به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

منوچهر صفری، سرپرست راه‌آهن شمال غرب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان-قزوین در حال حاضر فعال بوده اما به کندی در حال پیشروی است چراکه اعتبار موجود نیست به واسطه کمبود نقدینگی پروژه با سرعت کم‌تری در حال پیشرفت است.

وی افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان زنجان مقرر شد تا ۸۰۰ میلیارد تومان به پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین اختصاص یابد.

سرپرست راه‌آهن شمالغرب کشور با بیان اینکه راه‌آهن پیگیر اخذ نقدینگی و تخصیص اعتبار است، گفت: به محض تامین نقدینگی؛ مطالبات پیمانکاران پرداخت خواهد شد چراکه یکی از دلایل عدم پیشرفت به عدم وصول مطالبات پیمانکاران برمی‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه قطعا با تامین نقدینگی پروژه سرعت می‌گیرد، عنوان کرد: باقی‌مانده کار‌ها که عمدتا روسازی پروژه است و نیاز به مصالح و ادوات خطی دارد پس از تامین به بهره‌برداری خواهد رسید.

صفری تصریح کرد: از ۱۰۶ کیلومتر خطی که در محدوده زنجان وجود دارد ۷۰ کیلومتر به طور ۱۰۰ درصدی پیشرفت کرده است، در ۳۶ کیلومتر باقی مانده زیر‌سازی تکمیل شده و ادوات روسازی نیز در بخش عمده تامین شده است و اگر اعتبار به طور کامل تامین شود اواخر سال ۱۴۰۱ پروژه به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست