• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۰۴
  • شناسه خبر: 35827

ثبت بیش از ۱۹ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از ثبت ۱۹ میلیون و ۱۳۱هزار و ۷۰ تردد در محورهای مواصلاتی این استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد که این میزان، رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ...

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» محمد محمدی، رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، اظهار کرد: این میزان تردد توسط ۱۸ دستگاه ترددشمار نصب شده در ورودی و خروجی‌های فعال استان به ثبت رسیده است.
وی گفت: پرترددترین محورهای استان طی این مدت، آزاد‌راه زنجان قزوین و زنجان تبریز بوده است.
رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به اهمیت سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در ارتقای امنیت و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از آسیب‌ها و تلفات جاده‌ای اشاره کرد و افزود: نتیجه رویکرد استفاده از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای ارتقای ایمنی، امنیت، تسهیل در تردد حمل و نقل عمومی و شخصی، بهبود عملکرد و اصلاح روش‌ها، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، مدیریت مؤثر و توسعه پایدار حمل و نقل جاده‌ای است.
این مسئول در ادامه با اشاره به تعداد تماس‌های دریافت شده در سامانه ۱۴۱، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۹۴۰ تماس با سامانه مدیریت راه‌های استان برقرار شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۴۱ در استان اظهار کرد: این سامانه با هدف ارائه خدمت به هموطنان و کاربران جاده‌ای برای آگاهی بیشتر از وضعیت ترافیک و برنامه‌ریزی در زمان سفر تهیه شده است و کاربران جاده‌ای‌ می‌توانند پس از برقراری ارتباط با این سامانه، از خدماتی مانند آگاهی از وضعیت ترافیکی راه‌ها، وضعیت آب و هوای مسیرها، انسدادها و یا محدودیت‌های اعمال شده و ثبت شکایات در حوزه راه‌ها بهره‌مند شوند.

خبرنگار-سمیه میناخانی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست